티스토리 뷰

목차



    반응형

     

     

     

    중2 so-that 구문 (1) 교사용.hwp
    0.93MB
    중2 so-that 구문 (1) 학생용.hwp
    0.93MB

     

     

    반응형

     

     

    She is so talented that she can play multiple instruments.

    "그녀는 너무 재능 있어서 여러 악기를 연주할 수 있어요."

    It was so noisy outside that I couldn't concentrate on my work.

    "밖이 너무 시끄러웠어요. 제가 일에 집중할 수 없었어요."

    He is so tall that he can reach the top shelf easily.

    "그는 너무 키가 크기 때문에 쉽게 윗책장에 닿을 수 있어요."

    The cake was so delicious that everyone asked for the recipe.

    "케이크가 너무 맛있어서 모두가 레시피를 물었어요."

    She was so excited that she couldn't sit still.

    "그녀는 너무 신이 났어서 가만히 앉아 있을 수가 없었어요."

    It was so foggy that we could barely see the road ahead.

    "앞의 길을 거의 볼 수 없을 정도로 안개가 많았어요."

    The music was so loud that it woke up the neighbors.

    "음악이 너무 시끄러웠어요. 이웃들이 깨어났어요."

    He is so clumsy that he often drops things.

    "그는 너무 서투르기 때문에 자주 물건을 떨어뜨려요."

    The party was so much fun that everyone stayed until late.

    "파티가 너무 즐거웠어요. 모두가 늦게까지 머물렀어요."

    The dog was so hungry that it ate everything in its bowl.

    "개가 너무 배가 고파서 그릇 안의 모든 것을 먹었어요."

    She was so scared that she couldn't move for a moment.

    "그녀는 너무 무서워서 잠깐동안 움직일 수가 없었어요."

    The book was so interesting that I finished it in one sitting.

    "책이 너무 흥미로웠어요. 한 번에 다 읽었어요."

    The child was so excited about the trip that he couldn't sleep.

    "어린이가 여행에 너무 설레어서 잠을 못 잤어요."

    반응형