티스토리 뷰

목차



    반응형

     

    so - that 배열문제 (1) 교사용.hwp
    0.04MB
    so - that 배열문제 (1) 학생용.hwp
    0.03MB

     

     

    반응형

     

     

    The cake was so delicious that everyone asked for the recipe.

    "케이크가 너무 맛있어서 모두가 레시피를 물었어요."

    It was so hot today that I had to turn on the air conditioning.

    "오늘 너무 더워서 에어컨을 켜야 했어요."

    He was so upset that he didn't talk to anyone for hours.

    "그는 너무 화가 나서 몇 시간 동안 아무에게도 말하지 않았어요."

    The presentation was so impressive that everyone applauded.

    "발표가 너무 인상적이어서 모두가 박수를 쳤어요."

    She was so excited that she couldn't sleep all night.

    "그녀는 너무 흥분해서 밤 내내 잠을 못 잤어요."

    It was so windy that the trees started swaying wildly.

    "바람이 너무 세서 나무들이 엉뚱하게 흔들렸어요."

    The music was so loud that it could be heard from miles away.

    "음악이 너무 시끄러워서 멀리서도 들릴 수 있었어요."

    She was so busy that she forgot to eat lunch.

    "그녀는 너무 바빠서 점심을 먹는 것을 까먹었어요."

    The movie was so boring that I fell asleep halfway through.

    "그 영화는 너무 지루해서 중간에 잠들었어요."

    The traffic was so heavy that I arrived late for the meeting.

    "교통이 너무 막혀서 회의에 늦게 도착했어요."

    He was so scared that he couldn't move a muscle.

    "그는 너무 무서워서 한 움직임도 못 했어요."

    The dress was so beautiful that it caught everyone's attention.

    "그 드레스가 너무 아름다워서 모든 사람들의 시선을 끌었어요."

    The room was so messy that it took hours to clean up.

    "방이 너무 지저분해서 정리하는 데 몇 시간이 걸렸어요."

    It was so dark outside that I couldn't see anything.

    "밖이 너무 어두워서 아무것도 보이지 않았어요."

    The workload was so heavy that I had to work late into the night.

    "일의 양이 너무 많아서 밤늦게까지 일해야 했어요."

    The children were so noisy that I couldn't concentrate on my work.

    "어린이들이 너무 시끄러워서 일에 집중할 수 없었어요."

    It was so foggy that I could barely see the road ahead.

    "안개가 너무 짙어서 앞의 길을 거의 볼 수 없었어요."

    The party was so fun that everyone stayed until late.

    "파티가 너무 즐거워서 모두가 늦게까지 머물렀어요."

    The room was so quiet that I could hear a pin drop.

    "방이 너무 조용해서 바늘 소리까지 들렸어요."

    She was so shy that she couldn't speak in front of the audience.

    "그녀는 너무 부끄러워서 청중들 앞에서 말을 못했어요."

    반응형