티스토리 뷰

목차



    반응형

     

     

     

    현재완료 배열문제 1 교사용.hwp
    0.03MB
    현재완료 배열문제 1 학생용.hwp
    0.03MB

     

     

    반응형

     

     

    I have seen that movie three times.

    (나는 그 영화를 세 번 봤어요.)

    They haven't visited their grandparents yet.

    (그들은 아직 할아버지, 할머니를 방문하지 않았어요.)

    She has learned Spanish for two years.

    (그녀는 스페인어를 두 해 동안 배웠어요.)

    We haven't finished our lunch.

    (우리는 점심을 아직 먹지 않았어요.)

    He has lost his keys again.

    (그는 다시 열쇠를 잃어버렸어요.)

    They have never traveled abroad.

    (그들은 해외로 여행한 적이 한 번도 없어요.)

    She has lived in that house since 2010.

    (그녀는 2010년부터 그 집에 살았어요.)

    I haven't read that book yet.

    (저는 아직 그 책을 읽지 않았어요.)

    He has played basketball since he was young.

    (그는 어렸을 때부터 농구를 해 왔어요.)

    We have known each other for a long time.

    (우리는 오래 전부터 서로를 알고 있어요.)

    She has danced ballet since she was five.

    (그녀는 다섯 살 때부터 발레를 추고 있어요.)

    I haven't seen that show yet.

    (저는 아직 그 쇼를 보지 않았어요.)

    He has worked at that company for ten years.

    (그는 그 회사에서 열 년간 일해 왔어요.)

    They have never tasted sushi.

    (그들은 스시를 한 번도 맛 본 적이 없어요.)

    She has been to Paris twice.

    (그녀는 파리에 두 번 간 적이 있어요.)

    I have just finished writing my essay.

    (나는 방금 제 에세이 쓰기를 끝냈어요.)

    They haven't cleaned the house yet.

    (그들은 아직 집을 청소하지 않았어요.)

    He has driven that car for five years.

    (그는 그 차를 다섯 해 동안 운전했어요.)

    We have never tried rock climbing.

    (우리는 암벽 등반을 한 번도 시도해 본 적이 없어요.)

    She has sung in a choir since she was a child.

    (그녀는 어릴 때부터 합창단에서 노래해 왔어요.)

     

     

    반응형