티스토리 뷰

목차



    반응형

     

    지각동사 배열문제 1 학생용.hwp
    0.03MB
    지각동사 배열문제 1 교사용.hwp
    0.05MB

     

     

    반응형

     

     

    She noticed her brother read[reading] the book in the corner.

    그녀는 형이 구석에서 책을 읽고 있는 것을 알아챘다.

    They observed the kids play[playing] soccer in the field.

    그들은 아이들이 구장에서 축구를 하는 것을 관찰했다.

    I overheard my neighbors argue[arguing] next door.

    나는 이웃들이 옆집에서 다투고 있는 것을 듣게 되었다.

    She saw her friend paint[painting] a beautiful landscape.

    그녀는 친구가 아름다운 풍경화를 그리는 것을 보았다.

    He witnessed the car crash[crashing] into the barrier.

    그는 차가 장애물에 충돌하는 것을 목격했다.

    We felt the ground shake[shaking] during the earthquake.

    우리는 지진 중에 땅이 흔들리는 것을 느꼈다.

    Sarah noticed her cat sleep[sleeping] on the couch.

    Sarah는 자신의 고양이가 소파에서 자는 것을 알아챘다.

    He observed the clock tick[ticking] as the time passed.

    그는 시간이 흘러가는 동안 시계가 틱톡 소리를 내는 것을 관찰했다.

    I heard the baby cry[crying] in the next room.

    나는 다음 방에서 아기가 우는 소리를 들었다.

    They watched the chef cook[cooking] a gourmet meal on TV.

    그들은 요리사가 티비에서 고급 요리를 요리하는 것을 지켜보았다.

    She noticed the flowers bloom[blooming] in the garden.

    그녀는 정원에서 꽃들이 피는 것을 알아챘다.

    He saw his sister knit[knitting] a scarf for their mom.

    그는 여동생이 엄마를 위해 목도리를 짜는 것을 보았다.

    We observed the birds fly[flying] south for the winter.

    우리는 새들이 겨울을 위해 남쪽으로 날아가는 것을 관찰했다.

    They heard the old clock chime[chiming] every hour.

    그들은 오래된 시계가 매 시간마다 울리는 소리를 들었다.

    I noticed the old man walk[walking] his dog every morning.

    나는 늙은 남자가 매일 아침 그의 개를 산책시키는 것을 알아챘다.

    She heard her brother whistle[whistling] a cheerful tune.

    그녀는 형이 즐거운 곡을 휘파람으로 부는 것을 들었다.

    He watched the leaves fall[falling] from the trees in autumn.

    그는 가을에 나무에서 잎들이 떨어지는 것을 보았다.

    I saw the squirrel jump[jumping] from branch to branch.

    나는 다람쥐가 나뭇가지에서 나뭇가지로 뛰어다니는 것을 봤다.

    They heard the dog bark[barking] at the mailman.

    그들은 개가 우편 배달원에게 짖는 소리를 들었다.

    She felt the wind blow[blowing] through her hair.

    그녀는 바람이 그녀의 머리카락 사이를 휘몰아치는 것을 느꼈다.

    반응형