상세 컨텐츠

본문 제목

「It ~ that…」 강조 구문 예문 [0702]

카테고리 없음

by sunny holidays 2024. 7. 2. 00:18

본문

반응형

 

「It ~ that…」 강조 구문 예문 [0702]9.hwp
0.04MB

 

「It ~ that…」 강조 구문 배열형 학습지

https://cafe.naver.com/unlimitedgrammar/16735

반응형

 

「It ~ that…」 강조 구문 예문 20개입니다.

1. It was John that broke the vase.
   - 꽃병을 깬 사람은 존이었다.

2. It is the sound of the ocean that I love most.
   - 내가 가장 사랑하는 것은 바다의 소리이다.

3. It was at the park that we first met.
   - 우리가 처음 만난 곳은 공원이었다.

4. It is my mother's cooking that I miss the most.
   - 내가 가장 그리워하는 것은 어머니의 요리이다.

5. It was yesterday that she called me.
   - 그녀가 나에게 전화한 날은 어제였다.

6. It is hard work that leads to success.
   - 성공으로 이끄는 것은 열심히 일하는 것이다.

7. It was a dark night that we lost our way.
   - 우리가 길을 잃은 것은 어두운 밤이었다.

8. It is kindness that makes a person great.
   - 사람을 위대하게 만드는 것은 친절이다.

9. It was the noise that woke me up.
   - 나를 깨운 것은 소음이었다.

10. It is honesty that builds trust.
    - 신뢰를 쌓는 것은 정직이다.

11. It was in 1999 that he moved to New York.
    - 그가 뉴욕으로 이사한 해는 1999년이었다.

12. It is her smile that brightens my day.
    - 내 하루를 밝게 만드는 것은 그녀의 미소이다.

13. It was during the meeting that he made the announcement.
    - 그가 발표를 한 것은 회의 중이었다.

14. It is exercise that keeps you healthy.
    - 당신을 건강하게 유지하는 것은 운동이다.

15. It was her dedication that impressed everyone.
    - 모두를 감동시킨 것은 그녀의 헌신이었다.

16. It is patience that you need most.
    - 당신에게 가장 필요한 것은 인내이다.

17. It was in Paris that they got engaged.
    - 그들이 약혼한 곳은 파리였다.

18. It is your support that helps me keep going.
    - 나를 계속 나아가게 하는 것은 당신의 지지이다.

19. It was his quick thinking that saved the day.
    - 하루를 구한 것은 그의 빠른 판단이었다.

20. It is through mistakes that we learn the most.
    - 우리가 가장 많이 배우는 것은 실수를 통해서이다.

이 예문들이 「It ~ that…」 강조 구문의 사용을 이해하는 데 도움이 되길 바랍니다!

반응형